דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות עורך הדין בעת מחיקת רישום פלילי או משטרתי 

מאת    [ 16/02/2011 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2907 פעמים ]

 

החוק בישראל קובע כי המשטרה חייבת לנהל מרשם פלילי אודות אדם שהורשע או שיש לגביו מידע מפי גורמים מדווחים למשטרה כגון מצ"ח, מס ערך מוסף ומס הכנסה. אותם הגורמים מחויבים להעביר את המידע שלהם לרשות החוקרת ותפקידה הוא לנהל את הרישום הפלילי. ישנם מקרים בהם מבוצעות עבירות וישנו מרשם פלילי ובשני המקרים, לאחר שנים רבות, אדם יכול להיות סבור שעברו נקי מאשמה אך, בפועל, המסוף מתעד דברים אחרים.

 

מה אפשר לעשות בנידון ?

 

כל אדם יכול לגשת אל תחנת המשטרה ולבקש לראות את גיליון הרישום הפלילי שלו. כל שעליו לעשות הוא להציג תעודת זהות או לתת ייפוי כוח לאדם אחר לעשות זאת, לשלם את האגרה (בולי הכנסה בסך 30 ש"ח שקונים בדואר)  ולמלא את הבקשה.

 

אנשים רבים אינם יודעים שכל סגירת תיק פלילי, כאשר מדובר על סגירת תיק בעילה של העדר עניין לציבור או חוסר ראיות, מותירים רישום פלילי במסוף המשטרתי. כך קורה שאנשים שהוגשה נגדם תלונה בעבר - ייאלצו להיתקל בה שוב ושוב במהלך חייהם כאשר יביטו בגיליונם וכדי לנקות אותו באופן מוחלט יש להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי גם אדם שנדון בבית משפט יכול לנקות את הרישום באמצעות פנייה לנשיא המדינה לקיצור תקופת התיישנות והמחיקה של ההרשעה.

 

מדוע זה חשוב -

 

בהרבה ממקומות העבודה, ובמיוחד במקומות הרציניים יותר, יש דרישה לראות גיליון מהמשטרה. פעמים רבות, רישום פלילי אשר נראה לכם לא מזיק - יכול למנוע קידום או העסקה וזאת משום שהרישום הפלילי לכשעצמו מספק לכם כמה נקודות שליליות. גם כאשר מדובר במקרים פשוטים וקלים לכאורה, אנו יכולים לראות שחברות לא נוטות להיות סלחניות ומעדיפות לקבל אדם ללא רישום פלילי. מקומות עבודה רבים זכאים לקבל את גיליון הרישום הפלילי ישירות מהמשטרה (כגון: מוסדות ציבוריים) וכן קיימים גופים הזכאים לתת רישיון/היתר/מכרז ? הזכאים, עפ"י חוק, לעיין בגיליון הרישום הפלילי.

 

אנשים רבים חושבים שאם חלף זמן רב מאז ביצוע העבירה - אזי הרישום הפלילי נמחק אך הדבר אינו נכון במקרים רבים. לעתים, כאשר מדובר בתיק משטרה פשוט (מסוג עוון) שנסגר-הרישום אכן נמחק. אך אם מדובר בעבירה חמורה יותר (מסוג פשע) ? יש להגיש בקשה מסודרת למחיקת התיק.

 

גם כאשר מדובר על הרשעה וגם כאשר מדובר על תיקים שנפתחו ונסרו מחוסר עניין לציבור או חוסר ראיות, ניתן למחוק את הרישום הפלילי. חשוב לדעת שישנן טענות מסוימות אותן יש להעלות והן כוללות נסיבות משתנות, מבחינות עובדתיות ומשפטיות. כיום ניתן למחוק רישום פלילי מסיבות רבות והדרך לניקוי עברו הפלילי של אדם יכולה להיות ארוכה ולארוך מספר חודשים.

 

אם אתם מעוניינים להגיש בקשה למחיקת רישום פלילי או רישום משטרתי - מומלץ כי תגישו אותה באמצעות עורך דין אשר עוסק בתחום. עורך דין כגון זה יסייע רבות לתהליך, יזרז אותו ויתמוך בממצאים העובדתיים תוך שימוש בטענות משפטיות מתאימות.

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי .

נייד : 052-3295296

אתר המשרד :

http://nogawiesel.com/


רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב
***********
המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד.
***********



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב